FAQ - Vanligt ställda frågor

Betalningsmöjligheter

Betalningsmöjligheter

Hur kan jag betala mina produkter från Gusti Läder?

Vi har flera olika betalningsalternativ:

  • PayPal
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • Betalkort
  • Klarna
  • Presentkort

Var vänlig kontrollera att du har valt rätt betalningsmetod för att undvika fördröjning vid din betalning.

Om du inte har fått en bekräftelse pådinn beställning efter 24 timmar, var vänlig ta kontakt med vår kundsupport via info@gusti-lader.se. Anledningen kan vara att betalningen inte har genomförts eller ett tekniskt problem.

 

1
PayPal

PayPal

Du kan betala snabbt och enkelt med PayPal. När du har lagt din beställning kommer du att omdirigeras till PayPal. Om du redan har ett PayPal-konto behöver du bara ange dina uppgifter och bekräfta betalningen. Om du inte har ett PayPal-konto kan du öppna ett eget konto eller använda ett gästkonto för att bekräfta din betalning. När vi har mottagit din betalning kommer din beställning att skickas till dig. Om du vill returnera dina varor kommer du att få pengarna tillbaka med hjälp av de PayPal-uppgifter du angett.

1
Kreditkort

Kortbetalning

Hos oss betalar du bekvämt, snabbt och säkert med kreditkort och vi accepterar både Mastercard och Visa. Om kortbetalningen går igenom reserveras beloppet omedelbart och du får en orderbekräftelse skickad till din mejl. Beloppet dras från ditt konto först när vi skickar din beställning. Vid retur återbetalas pengarna direkt till ditt kort. Alla transaktioner är krypterade med SSL för maximal säkerhet.

1
Klarna

Betalning via Klarna

Klarna Bank AB (publ) hanterar betalningshanteringen för Gusti Leder GmbH för alla "Betalning på konto"-köp. Du får fakturan tillsammans med dina varor. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från det datum då din beställning skickas. Kontoköp via Klarna är tillgängligt i Storbritannien, Sverige och Danmark.

Denna betalningsmetod fungerar på följande sätt: När du har lagt dina varor i varukorgen och angett din adress kommer du till nästa steg i betalningsprocessen. Välj "Köp på konto" och godkänn de allmänna villkoren. Om denna betalningsmetod inte fungerar för dig kan det finnas ett par anledningar till det. När du gör en beställning med "Köp på faktura" genomför Klara en identitets- och kreditkontroll. Tre uppgifter verifieras under dessa kontroller: Dina tidigare beställningar via Klarna, kostnaden för din nuvarande beställning och information som finns tillgänglig från kreditupplysningsföretag. Om resultatet av denna kontroll inte överensstämmer med Klarnas interna standarder kan du inte använda denna betalningsmetod. Detta, tillsammans med en kombination av andra faktorer, kan leda till att du inte kan slutföra din beställning. Om du inte kan slutföra din beställning med denna betalningsmetod rekommenderar vi att du väljer en alternativ betalningsmetod. Om du har några frågor angående betalning via Klarna, ber vi dig kontakta Klarnas kundservice eller läsa deras vanliga frågor.

1
Google Pay

Google Pay

Google Pay är ett smidigt och enkelt sätt att betala med betalkort som du har sparat på ditt konto. När du handlar online hos Gusti Läder kan du välja Google Pay som betalningsmetod. Klicka på Google Pay som betalningsmetod när du kommit till kassan och ange de uppgifter som behövs. Så fort som din beställning har bekräftats kommer leveransen att skickas. Om du avbryter beställningen kommer pengarna att skickas tillbaka.

1
Apple Pay

Apple Pay

Du kan betala din beställning enkelt och smidigt på din iPhone genom Apple Pay. I kassan väljer du Apple Pay som betalningsmetod, i det sista steget på beställningen kommer du att ledas vidare direkt till Apple Pay på din telefon. Där får du bekräfta din betalning och slutföra köpet. Så fort som din betalning kommer fram till oss skickas din beställning. Om du vill returnera dina artiklar kommer betalningen att återbetalas genom det angivna Apple Pay-kontot.

1
Presentkort

Presentkort

Hur betalar jag med mitt presentkort? Du kan använda ditt presentkort i kassan. Ange bara koden under det andra steget i kassan (betalningsmetod). Klicka sedan på pilen till höger för att aktivera din kod/presnetkort. Du hittar mer information på vår infosida: Hur löser jag in mitt presentkort.

Hur vet jag om min rabattkupong har lösts in? Det nya priset för din beställning visas i din varukorg och på din orderbekräftelse.

Måste jag ange kupongkoden exakt som den står på min kupong? Ja, det måste du! Ange kupongkoden exakt som den ser ut på kupongen (inklusive versaler och icke versaler).

Kan jag använda min kupong mer än en gång? Du kan bara använda din kupong en gång.

Kan jag använda flera kuponger för samma beställning? Du kan bara använda en kupong per beställning.

Min rabattkupong fungerade inte, vad ska jag göra? Kontrollera att du har angett kupongkoden korrekt (exakt som den visas på kupongen). Om du har gjort detta och kupongen fortfarande inte fungerar, vänligen kontakta vårt supportteam på info@gusti-lader.se

1
Hittade du inte svaret på frågan?
Använd dig utav vårt kontaktformulär för att ställa just din specifika fråga till kontaktformuläret
gusti-lader.se Reviews with ekomi.se