FAQ - Vanligt ställda frågor

Leverans

Behandlingstid

När skickas min beställning?

När du betalar med kreditkort, PayPal, AmazonPay eller faktura via Klarna, så skickar vi din beställning inom 1-2 arbetsdagar efter att du slutfört ditt köp. Produkter med gravering skickas inom 2-4 arbetsdagar efter köp. Vid andra betalningssätt skickar vi beställningen först efter att vi har tagit emot din betalning.

1
Paketspårning

Hur spårar jag min beställning?

I beställningsbekräftelsen som vi skickar till dig per mejl, finner du mer information om leverantör, förväntad leveranstid samt ditt spårningsnummer. Med hjälp av DHL spårningstjänst kan du följa din leverans. Kopiera ditt spårningsnummer och klistra in i sökfältet på denna länk: https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/paket/privatkund/tracking-parcel.html

1
Leveranstid

När får jag min beställning?

Leveranstiden är tiden från och med det att paketet skickas från vårt lager till dess att det anländer hos dig, eller ditt postombud. Leveranstiden inom EU är 10-15 arbetsdagar.

OBS: På grund av Covid-19 kan förseningar förekomma. Detta för att såväl vårt som leverantörens arbete påverkas. Vi gör allt vi kan för att din beställning ska nå dig inom angiven leveranstid och tackar dig för din förståelse!
För mer information, vänligen kontakta kundtjänst på: info@gusti-lader.se

1
Leveransadress

Var skickas min beställning?

Din beställning skickas hem till dig, till en postbox eller till ett postombud. Om din leveransadress skulle vara en annan än faktureringsadressen, ber vi dig att vänligen ange alternativ leveransadress i kassan. Det kan hända att ditt paket skickas till närmsta postombud även om du har angett din adress, vilket i de flesta fallen beror på att paketet var för stort för din brevlåda. Följ ditt paket via spårningstjänsterna för att slippa långa väntetider i onödan.

1
Misslyckat leveransförsök

Kommer min beställning att skickas på nytt om det första leveransförsöket misslyckades på grund av felaktig leveransadress?

Vid beställning ansvarar våra kunder för att förmedla rätt leveransadress till oss. Om leveransadressen som tillhandahållits oss är felaktig och beställningen därmed går i retur, så är det upp till kunden att lägga en ny beställning. Kunden står för kostnaderna på den nya leveransen.

1
Min beställning har inte kommit fram

Vad kan jag göra, om min beställning inte kommit fram?

Om din beställning inte ankommer inom den från oss angivna tiden, vänligen vänd dig till vår kundsupport på info@gusti-lader.se och ange ditt beställningsnummer.

Försändelser som inte hämtats upp eller inte kunnat levereras kan tyvärr inte skickas på nytt men kan bli ersatta (minus eventuella behandlingsavgifter). Detta gäller inte graverade produkter, som är personliga. Om du har flera frågor kring detta är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice via email.

1
Hittade du inte svaret på frågan?
Använd dig utav vårt kontaktformulär för att ställa just din specifika fråga till kontaktformuläret