Vanliga frågor

Leverans

Behandlingstid

Hur fort avsänds min beställning?

Så fort som vi tar emot betalningen för din beställning avsänder vi dina varor. När du betalar med kreditkort, PayPal, AmazonPay eller Klarna faktura, skickar vi varorna som du har beställt inom 24 timmar i och med att du slutför ditt köp i kassan.

Observera: Trots nuvarande situationen kommer vi att skicka dig din favoritprodukt inom de närmsta 1-2 arbetsdagar.

1
Paketspårning

Hur kan jag spåra min beställning?

I beställningsbekräftelsen, som vi skickar dig per e-post, hittar du informationer om leveransen av din beställning, bland annat spårningsnumret, leveranstjänsten och förväntat leveransdatumet. Med hjälp av spårningsnumret kan du följa din leverans via en e-tjänst på fraktbolagets webbsida. Paket skickade till Sverige sker vanligtvis först genom UPS, och sedan förs ansvaret för leveranserna av beställningarna vidare till PostNord. Följ ditt paket först, med hjälp av ditt spårningsnumret via denna länk https://www.trackingnumber.se/ups/ och sedan via PostNords hemsida https://www.postnord.se/ 

Om det produkten skickas i större brev eller mindre paket så använder vi oss av Deutsche Post och där går det dessvärre inte att följa paketet, men om du inte fått din order inom 10 arbetsdagar, ber vi dig att kontakta oss på info@gusti-lader.se.

1
Leveranstid

Hur lång tid tar det tills jag får min beställning?

Leveranstiden är tiden fr.o.m. att paketet avsänds från vårt lager tills att det anländer till dig eller till ditt närmsta postombud, t.ex. ICA. Leveranstiden inom EU är 5-7 arbetsdagar. Inom Tyskland tar leveransen 2-4 arbetsdagar.

Observera: På grund av Covid -19 kan förseningar av din beställning förekomma. Detta för att både vårt arbete och transportföretagens resurser påverkas. Vi gör allt vad vi kan för din order ska komma till dig inom leveranstiden och tackar dig för din förståelse! 
För mer information vänligen kontakta kundtjänst på: info@gusti-lader.se

1
Leveransadress

Vart levererar ni?

Din beställning skickas till din privata adress, en postbox eller ett serviceställe. Om leveransadress avviker av faktureringsadress, ange alternativ leveransadress i kassan. Det kan hända att ditt paket skickas till närmsta postombud, även om du har angett din adress, detta beror oftast på att ditt paket är för stort för att passa i din brevlåda. Följ ditt paket noggrann för att undvika att behöva vänta för länge.  

1
Misslyckat leveransförsök

Kommer min sändning att skickas igen om det första leveransförsöket på en felaktig leveransadress har misslyckats?

Vid beställning ansvarar våra kunder för att skicka rätt leveransadress till oss. Om leveransadressen som tillhandahålls till oss är felaktig och leveransen returneras som ett resultat, är det upp till kunden att göra om beställningen. Kunden bär kostnaderna för den nya leveransen.

1
Hittade du inte svaret på frågan?
Använd dig utav vårt kontaktformulär för att ställa just din specifika fråga till kontaktformuläret