Vanliga frågor

Returer, byte och reparation

Ångerrätt och retur

Hur kan jag returnera min beställning?

Du har alltid 30 dagar öppet köp när du handlar online. Du måste inte ange något skäl för din retur. Ångerrätt gäller 30 dagar fr.o.m. att du som slutkund mottagit den sista varan i din beställning (i fall av delad leverans). Så länge artikeln inte är använd så mottar vi denna även efter att vår 30 dagars ångerrättsperiod har löpt ut ( t.ex. om artikeln var ett present). Information om ångerrätten hittar du här.

Observera: att det inte finns någon ångerrätt på graverade produkter. Undantag kan dock göras om produkten är skadad från till exempel transportering eller annan anledning som orsakats innan du har fått din beställning. Kontakta oss gärna för mer information.

1
Retursedeln

 Vad måste man beakta när man returnera Gusti Läder produkter?

Om du är bosatt i Sverige kan du smidigt och billigt posta ditt paket med hjälp av UPS retursedeln i paketet. För att kunna returnera din produkt behöver du en returettikett från UPS som du printar ut och klistrar på utsidan av din retur. Vänligen kontakta oss och vi skickar en till dig eller gå in på UPS hemsida och bifoga ditt spårningsnummer för att själv kunna skicka returetiketten till dig: https://www.ups.com/track?tracknum/. Om du är osäker på hur du ska gå tillväga med din retur s¨ber vi dig att kontakta oss på: info@gusti-lader.se

För returetikett kontakta vår kundtjänst på info@gusti-lader.se Använder du dig av returetiketten ovan för att posta din retur, står du endast för en liten del av din returs fraktkostnad (37 SEK) och den större delen tar vi. (Såvida du inte skickar ifrån Tyskland då blir returen helt kostnadsfri). Med returetiketten ovan debiteras du 37 SEK för din retur. Postar du din retur utan returetiketten eller med en inkorrekt fylld etikett, kan vi inte alls ersätta dig för fraktkostnaden. I det fallet debiterar vi sedan din del av fraktkostnaden, när vi återbetalar dig.

1
Byten

Hur byter jag en produkt?

Att direkt byta eller kompensera en oönskad produkt med en annan vara är inte möjligt. Vi ber om att returnera den oönskade artikeln till oss och på nytt beställa den istället önskade artikeln ifrån vår webbshop. Återbetalning av den returnerade varan genomför vi inom 14 dagar fr.o.m. att vi mottar din retur.

1
Fraktkostnad vid retur

Vem bär fraktkostnaden av min retur?

Såvida du skickar från ett EU-land betalar vi den större delen av fraktkostnaden och du en mindre del. För dig kostar frakten av din retur 37 SEK.

Genom att skriva ut och använda dig av UPS returetikett tillkommer inga kostnader när du postar ditt returpaket. Fraktkostnaden av 37 SEK debiterar vi sedan när vi återbetalar dig. Använder du ej returetiketten för att posta din retur kan vi inte ersätta dig någon del av fraktkostnaden.

Obs! Om du postar ditt returpaket från ett icke-EU land kan vi dessvärre inte ersätta någon del av fraktkostnaden.

1
Fraktkostnad vid reklamation

Vem tar fraktkostnaden av min reklamation?

I händelse av reklamation står vi för hela fraktkostnaden. Det är viktig att du använder dig av returetiketten i detta fall, annars kan vi inte ersätta fraktkostnaden. När vi mottar din reklamerade artikel undersöker vi denna. En reklamation godtas om skadan beror på ett produktionsfel och ej på felaktig behandling av din artikel. I det sistnämnda fallet behandlas varan som en retur och därmed också fraktkostnaden.

1
Reparationer

Min artikel måste repareras. Bör jag skicka varan till er? Vem bär reparationskostnaden?

Om din artikel behöver repareras inom de första 6 månaderna efter att du köpt in den hos oss så står vi reparationskostnaden. I sådant fall måste reparationen vara följd av ett produktionsfel och ej av felaktig behandling av din artikel. Innan reparationen verkställs behöver vi en bild av skadan via e-post (info@gusti-lader.se) samt ett officielt kostnadsförslag från en reparationsfirma. Vi återkommer till dig så fort vi har granskat ärendet och kostnadsförslaget. Observera: att reperationstiden kan variera mellan 20-25 dagar och i och med Covid-19 kan det ta ännu längre tid och vi ber om ursäkt för detta. 

1
Hittade du inte svaret på frågan?
Använd dig utav vårt kontaktformulär för att ställa just din specifika fråga till kontaktformuläret