FAQ - Vanligt ställda frågor

Returer, byte och reparation

Ångerrätt och retur

Hur kan jag returnera min beställning?

Du har alltid 14 dagar öppet köp när du handlar online. Du måste inte ange något skäl för din retur. Ångerrätt gäller 14 dagar fr.o.m. att du som slutkund mottagit den sista varan i din beställning (i fall av delad leverans). Ångerrätten gäller bara så länge artikeln inte är använd. Information om ångerrätten hittar du här. Observera: att det inte finns någon ångerrätt på graverade produkter. Undantag kan dock göras om produkten är skadad från till exempel transportering eller annan anledning som orsakats innan du har fått din beställning. Kontakta oss gärna för mer information.

1
Retursedeln

 Vad måste man tänka på när man returnerar Gusti Läder-produkter?

För returer vänligen informera vår kundtjänst på info@gusti-lader.se inom 14 dagar efter att beställningen har tagits emot. Du kan smidigt och billigt posta ditt paket med en returettikett från DHL som du skrivar ut och klistrar på utsidan av din retur. Om du har ett DHL spårningsnumemr, vänligen gå in på DHL hemsida och bifoga ditt spårningsnummer för att själv kunna skriva ut returetiketten: https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/utrikes/paket-till-privatpersoner.html Om du inte har ett DHL spårningsnummer, vänligen kontakta oss på info@gusti-lader.se och vi mejlar en retursedel till dig Använder du dig av returetiketten ovan för att posta din retur, dras din returs fraktkostnad av från återbetalningsbeloppet.

1
Byten

Hur byter jag en produkt?

Direkta byten av produkter är tyvärr inte möjligt. Vi ber dig att returnera den vara du vill lämna tillbaka och beställa den vara du istället önskar från vår webbshop. Återbetalning av den returnerade varan genomför vi inom 14 dagar från och med det att vi mottagit din retur.

1
Fraktkostnad vid retur

Vem står för fraktkostnaden vid en retur?

Gusti Läder kan tyvärr inte överta kostnaden för en retur. Fraktkostnaden vid returen står kunden själv för.

1
Fraktkostnad vid reklamation

Vem står för fraktkostnaden vid en reklamation?

Vid reklamationer står vi för hela fraktkostnaden. Det är viktigt att du använder dig av returetiketten i dessa fall, annars kan vi inte ersätta dig. När vi mottager den produkt du vill reklamera, så undersöker vi denna. En reklamation godtages om skadan beror på ett produktionsfel och ej på grund av felaktig hantering av din produkt. Skulle så vara fallet så kommer varan att behandlas som en retur och fraktkostnaden ersätts därmed inte.

1
Reparationer

Min produkt behöver lagas, bör jag skicka den till er? Vem står för reparationskostnaden?

Om din artikel behöver repareras inom de första 6 månaderna efter att du köpt in den hos oss så står vi reparationskostnaden. I sådant fall måste reparationen vara följd av ett produktionsfel och ej av felaktig behandling av din artikel. Innan reparationen verkställs behöver vi en bild av skadan via e-post (info@gusti-lader.se). Vi återkommer till dig så fort vi har granskat ärendet OBS: Reparationstiden hos våra reparationsfirmor kan variera mellan 20-25 dagar och i och med Covid-19 kan det ta ännu längre tid. Vi ber om ursäkt för detta.

1
Hittade du inte svaret på frågan?
Använd dig utav vårt kontaktformulär för att ställa just din specifika fråga till kontaktformuläret