FAQ - Vanligt ställda frågor

Betalningsmöjligheter

Betalningsmöjligheter

Vilka betalningsmetoder finns det att välja på?

På Gusti Läder kan du välja mellan följande betalningsmetoder:

  • PayPal
  • Kreditkort (Mastercard, VISA)
  • Klarna

 

1
PayPal

Hur fungerar betalning med PayPal?

Du betalar bekvämt med PayPal hos oss. Efter lagd beställning, med PayPal som betalningsmetod, skickas du automatiskt vidare till PayPal för betalning. Om du är redan kund hos PayPal behöver du enbart logga in och bekräfta din betalning. Om du är en ny kund måste du skapa ett konto, därefter kan du bekräfta betalningen och slutföra din beställning. Om du returnerar din beställning får du tillbaka beloppet på samma konto som du ursprungligen gjort din beställning på.

1
Kreditkort

Hos oss betalar du bekvämt, snabbt och säkert med kreditkort och vi accepterar både Mastercard och Visa. Om kortbetalningen går igenom reserveras beloppet omedelbart och du får en orderbekräftelse skickad till din mejl. Beloppet dras från ditt konto först när vi skickar din beställning. Vid retur återbetalas pengarna direkt till ditt kort. Alla transaktioner är krypterade med SSL för maximal säkerhet.

1
Klarna

Klarna Bank AB (publ) tar över behandling av betalning för Gusti Läder GmbHs räkning. De beställda varorna skickas till kunden tillsammans med fakturan. Betalningsperioden är 14 dagar från och med det att beställningen har levererats. Klarna-inköp är tillgängliga i Storbritannien, Sverige och Danmark.

Nedan följer en kort introduktion: När du har lagt varorna i kundvagnen och sedan skrivit in dina kontaktuppgifter, har du möjlighet att välja betalningsmetod i nästa steg. Här väljer du ""köp med faktura"" och bekräftar villkoren. Om betalningsmetoden ""köp med faktura"" inte skulle fungera för dig kan det beror på olika orsaker. Om du gör en beställning med faktura som betalningsmetod utför Klarna en identitets- och kreditkontroll.

Det finns tre huvudsakliga faktorer som kontrolleras: Dina tidigare beställningar från Klarna, storleken på önskad beställning och upplysningar från kreditföretag.

Om resultatet av kontrollen inte uppfyller Klarnas krav kan den önskade betalningsmetoden inte genomföras, men även en kombination av andra faktorer kan ligga till grund för att din beställning inte kunde slutföras. Om du inte kan utföra beställningen med faktura rekommenderar vi att du väljer en annan betalningsmetod.

Om du vill ha en mer utförlig beskrivning på hur du använder Klarna, vänligen klicka på följande länk: https://pages.klarna.com/rs/449-ZUK-225/images/Landing%20page%20SE%20%281%29.pdf

Om du skulle ha ytterligare frågor om betalning med Klarna, vänligen kontakta Klarna kundtjänst direkt eller läs deras FAQs: https://www.klarna.com/se/kundservice/csc/betala-senare//

1
Hittade du inte svaret på frågan?
Använd dig utav vårt kontaktformulär för att ställa just din specifika fråga till kontaktformuläret